fredag 24. februar 2017

Gult er kult!

Ikke minst når det kommer i form av
en strålende sol på himmelen!
Vi har ikke sett 
for mye til den nå på nyåret,
men i dag er det helt fantastisk her.
Og i morgen skal det regne....
Det gjelder å nyte dagen!

Jeg har for det meste kost meg inne denne uka,
opererte øyelokka sist mandag,
ser ikke ut,
har holdt meg unna folk.
Fint med en dag det er naturlig
med solbriller.
Følte meg nokså dum her om dagen
da jeg gikk tur 
med solbriller i silregn,
må jo ikke skremme dem jeg møter heller......

 Disse herlighetene tok jeg med hjem fra Danmark
sist helg,
de står så fint enda.

 Ja, jeg vet det er en stund til påske enda,
men de var helt umulig å stå i mot,
de lyser så fint opp,
selv på en gråværsdag.

 En herlig morgenstund
med nytt strikketøy.

 Jeg fikk så lyst til å strikke vottene
som Nina Granlund Sæther
har laget med inspirasjon
fra det Danske stråmønsteret,
eller har det Dansk opprinnelse?

 Blått og hvitt er alltid fint synes jeg,
det blir spennende å se etterhvert,
det er lange sprang i mønsteret,
kanskje jeg legger inn
noen lus her og der.

Jeg tror jeg mangler en kopp med stråmønster.........

Det blir nok ikke så mye strikking resten av helga,
her skal vi ha lille Linnea
på overnatting,
da blir det mer puslespill og maling,
også må vi jo selvfølgelig bake boller!

Jeg viste meg med mine nokså fæle øyer for henne i går,
hun var litt skeptisk,
og lurte på om det gjorde vondt,
men fant ut at mommo ligna
en hund.
Vi får bare kline på med brunkrem!

Jeg ønsker dere alle en riktig god helg!

Klem fra Signe.

3 kommentarer:

  1. Det gjør ikke noe om du ikke ser ut i øynene nå, det blir jo bra om noen dager. Skulle gjerne hatt en hel face lift jeg, men det blir nok bare med tanken. Anyway, påskeliljene var jo praktfulle og gult gjør noe godt med humøret på denne tiden. Barnebarn på overnatting er en gave. Jeg har hatt mine to småjenter to netter denne uken. Lykke er det. Heldigvis går vi mot vår nå og lysere tider i alle fall med tanke på årstiden. Ønsker deg finfin helg.

    SvarSlett
  2. Da er det verste gjort, operasjonen. Du kan gå våren i møte med nydelige øyne og øyelokk, det blir fint så da får det bare ta den tiden det trenger nå. Høres ut som en veldig koselig helg :)

    Enig, gult er kult

    Kos deg masse <3

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Ååå så koselig! Jeg liker veldig godt gult!
    Uffda, .... sikkert ikke noe gøy med operasjon i nærheten av øynene, men det blir vel bra etterhvert ... 😀 Alltid koselige farger i innleggene dine, - blått og hvitt er nydelig!
    Ønsker deg og dine en koselig Fastelavensøndag!

    Klem Inger G.

    SvarSlett