fredag 27. januar 2017

Hverdagsgleder og noen sorger.

Fredag igjen.......

Tirsdag var både trist og gledelig,
Pus ble sendt 
til de evige jaktmarker,
eller kattehimmelen
som jeg er vant til å kalle det.
Han var gammel og syk,
det var til det beste for han,
men huff for en fæl beslutning å måtte ta.

Men han hadde hatt et godt katteliv,
Han gikk fra å være villkatt
med hjem under en einerbusk,
til å bli en ekte huskatt,
(Jeg brukte laaang tid på å temme han...)
som tilbragte
det siste halvåret  nesten bare på mitt fang.

 Dette er sesongens første "bukett" fra hagen,
til ære for Pus.
Han var jo rød,
 og han ble oppkalt etter "Røde"
i den Danske serien Matador,
(den gikk på TV for en del år siden),
hvis det er noen av dere som husker den,
en fantastisk serie.

 Denne julerosa planta jeg i fjor,
den har nå blomstra siden før jul med masse blomster.
Det er iris du kan skimte i bakgrunnen,
jeg klarer ikke å stå i mot.

 Blått apellerer veldig til meg om dagen,
om tirsdag fikk vi rede på 
at vi skal bli besteforeldre til en liten gutt
sånn ved St.Hanstider!

Kjempespennende!

 Årets første stemor måtte jeg ha for å feire lillebror!

 Også en stemor for å feire storesøster!

 Her på kjøkkenbordet er det nå full fest,
med stemorsblomster,
 gåsunger og bjerlelauv i kanna,
og ny plante i Wiinbladkrukka!
(Bordet er ikke stort, det blir kanskje litt trangt til tallerkener og sånne ting....)

Hun ser sånn passe tenksom,
forundra,
trist og glad,
og litt rufsete ut,
omtrent som jeg føler meg selv!

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Signe.

1 kommentar:

  1. Så trist med kattepusen...alltid stor sorg når vi misser de kjære dyrene våre.
    Nydelige Helleborus!..og Matordor husekr jeg ennå,satt klistret ved hver episode:)
    Gratulerer med et barnebarn til..etterhvert:)
    Ja, en kan bli litt i balndet form noen ganger når både sorger og gleder kommer slik oppå hverandre.

    SvarSlett