mandag 21. november 2016

Mer broderier.

Jeg koser meg fremdeles
med gjenbruk av broderier,
jeg har sydd en del nytt
som skal være med på neste julemarked.

Det er allerede førstkommende helg,
fredag kveld og lørdag formiddag.

 Nytt av året er votter
med broderier på.
Jeg har sydd selve vottene av ullfilt,
har applikert broderiene på
og fora dem med bomullsstoff og mellomfor i vattert stoff.
På den måten
blir de både vindtette
og gode og varme.

Disse bildene tok jeg
mens det enda var snø hos oss.
Selve broderiene
kjøpt jeg
nye,
selve motivet var brodert
men ikke det rundt
som skulle vært fylt i.

Her har jeg brukt et ullstoff
med mønster
i selve stoffet.

Deilige votter
til kalde vinterdager.

Flere puter har jeg også sydd,
alle med et rundt fugle-broderi i midten.

Nå har jeg brukt opp hele bunken
med broderier
jeg fant i Danmark,
de var helt nye og ubrukte,
nok et prosjekt
som ikke ble ferdig av en ukjent dame,
men nå er de tatt i bruk.

Her er det hvit lin jeg har sydd  trekket av,
selve broderiet er også i lin.

En vårlig og fin pute.

Til og med rakler på dette motivet!
Våren kommer nok....

Men først skal vi kose oss med advent og jul!

Så er jeg straks klar til helgens marked,
det skal være i "Bryggerhuset"
i barndomshjemmet mitt.

Der koser jeg meg alltid,
 treffer gamle kjente
og kan nyte synet
av den gode gamle utsikten
over Revesandsfjorden!

Tenk om du kunne komme?

Fredag fra 15.00-19.00.
Lørdag fra 12.00-16.00.

Ønsker deg en fin ny uke!

Klem fra Signe.


1 kommentar: