tirsdag 16. februar 2016

Så lyst og fint.

Så lyst det er blitt!
Med flere soldager på rad
kan det virkelig merkes at dagen er blitt mye lengre.
Så deilig!

 Herlig å være hjemme en mandag formiddag
med lyset flommende inn
gjennom skitne vinduer,
ja, 
det ville vært enda bedre hvis vinduene var nypusset!

 Ser du de små lysegrønne bladene på noen av greinene?
Det er bjerkekvister
som jeg har plukket inn for noen uker siden,
og jammen meg begynner de å springe ut!

 Jeg fikk med meg noe småtteri
fra bruktbutikken i Danmark,
litt gamle broderier er aldri feil,
også selger de de så billig!

 Herlig vår i en krukke.

 Jeg synes denne brikka var så søt,
sånne duse fine vårfarger.

 Perleblomster er heller aldri feil,
de kommer som et skudd
når de står inne,
også er det jo bare å putte de i jorda etterpå.

 Jeg får så lyst til å hekle matter
når det går mot lysere tider,
gleder meg til å sitte ute 
med et sånt arbeid.

 Nytt hekletøy og gammelt mellomverk,
også ting jeg liker.

 Her føler jeg vårens komme,
men ute var det mange minusgrader.
Men sola varma midt på dagen,
og med helt vindstille vær,
gikk det an å sitte ute i sola
og hekle litt,
herlig følelse!

Men pus ligger fremdeles inne
og venter på våren!

I kveld er det mildvær på gang,
jeg må bare si at jeg liker det.

Da ønsker jeg deg 
en fortsatt fin uke!

Klem fra Signe.

4 kommentarer:

  1. Visst er det herlig med sollys! Våren er så velkommen. :) Man blir på godt humør og man får lyst å gjøre masse saker igjen. Koselig å ta inn kvister. Jeg har blomstrende kirsebærkvister i kjøkkenvinduet nå.
    Slike dager må nytes! Ha en fortsatt god uke! :)

    SvarSlett
  2. Det er skikkeleg vårleg i stova di.
    Heldigvis går dagane fort og snart er han her.
    Du har så mange vakre ting, både gamle og nye. Kjekt å sjå.

    SvarSlett
  3. Skikkelig vårstemning hos deg, Signe...flotte bilder! Merker godt på dagene nå at det går det rette veien:)
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  4. Å herlighet så vårlig og deilig du har stylet det på bordet ditt!!! Lat var bare nydelig fint,- godt med våren inne om så det blir vinter igjen mange ganger ute!!!Her er også skikkelig vårlig i dag og jeg fikk i det minste plukket med meg gåsunger/pusekatter hjem fra turen i dag...en god begynnelse ihvertfall - merker det skal bli kjekt å pynte det litt vårlig/påskete nå i heimen!Og dette var inspirerende flinka!!!!
    TOveklem -)

    SvarSlett