søndag 3. januar 2016

En god start.

Så har vi kommet til 2016!

Vi hadde koselig feiring
sammen med 
lille Linnea,
som sov seg gjennom 
et voldsom mengde med fyrverkeri,
et under spør du meg!
( Naboens raketter(de var mange) slo ut på babycallen,
mommo holdt på å gå fra konseptene!)
Puh!

Første nyttårsdag kom med sol,
ut i hagen tenkte Nilsen,
jeg hadde sjekka YR,
skjønte at det var nå eller aldri.

Det er helt andre værmeldinger til uka,
det begynte allerede å snø
mens jeg var ute og tok det siste i går.
Det ble superkaldt!

 Noen pakker med vårløk
var blitt glemt,
 de kom nå ned i jorda,
aldri (nesten) for seint..............
Og allium, de er bare så fine,
setter ned noen nye hvert år,
de har lett for å forsvinne
sånn litt etter litt.

 Det var visst mer som
gjerne skulle i jorda.

 Heldigvis er det enda ikke
helt fullt 
mellom rosene langsmed veien,
her putta jeg ned en haug.
Det er alle løka jeg putter i pottene på våren
som har en tendens til å bli glemt
i en krok av hagen.....

 Satte ned noen juleroser også,
tenker at det er fint
mellom rosene
før løkblomstene kommer,
det tar  tid før rosene er fine
om våren.

 Det har hittil
vært en perfekt vinter
for julerosene,
mange løkblomster
er også kommet nesten litt for langt.

 Denne store og fine planta
satte jeg også ned i går,
den hadde jeg ikke fra før.

 Mens denne skjønnheten
kom til meg på plantesenteret
da jeg bare skulle innom som snarest
for å gjøre et lite kupp på salg.

Den var definitivt ikke på salg,
men jeg kunne ikke gå fra den,
også hadde jeg ikke
den nydelige fargen fra før,
så da så.
Foreløpig står den godt innpakka og venter.


Det blåser og uler ute,
det drysser litt snø av og til,
riktig vinterlig.
Da er det herlig å tenke på
alt det vakre
vi bare kan gå og vente på
som garanter kommer opp etter hvert.....
Nå ligger alle løka
og godgjør seg og koser seg
nedi jorda.......

Dette tror jeg vil bli et godt hageår!

Ønsker deg en fin ny uke!

Og et godt nytt år!

Klem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Godt nytt år !
    Bedre sent enn aldri ...
    Jammen klarte du det før frosten og tela kom... det har ikke jeg klart hvert år .
    Men i år fikk jeg alt i jorda i god tid .
    Nå er det bare å se framover og glede seg til blomstring..
    Men litt vinter først ....
    Ha en fortsatt fin start på et nytt år .

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, ja, det gikk med et nødskrik takket være YR!
      Nå snør det som bare det, sånn skal det visst fortsette, så nå er det vinter her.
      Fin ny uke til deg!
      Klem fra Signe.

      Slett
  2. Gleder meg til å se det våres hos deg og til stokkrosene våres kommer opp til sommeren :)

    Et par måneder nå så er vi der - vi får nyte det været som er så lenge :)

    Ønsker deg og dine et Godt Nyttår

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja Monica, vi har mye å glede oss til! Nå får vi ta vinteren som den kommer og kose oss som best vi kan, gleder meg til å ta med lille gullet på akebrettet!
      Ha en fin ny uke.
      Klem fra Signe.

      Slett
  3. Du har jammen vært flittig i kulda :-) Og den rosa julerosen var bare supernydelig!!
    Ønsker deg alt godt for det nye året!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, det er så godt å vite at alt er kommet i jorda, mye å glede seg til utover. Håper den nye julerosa klarer seg gjennom vinteren.....
      Fine vinterdager til deg.
      Klem fra Signe.

      Slett
  4. Hihi...fant en pakke med løker selv jeg som hadde glidd ned bak et skap i vinterhagen og fikk dem i jorden før snøen og frosten kom,så får vi se om det går bra.Har til min store forskrekkelse notert meg at både påskeliljer og tulipaner har begynt å titte opp av jorden allerede,men regner med det er full stans nå når det er så kladt.Plantet masse Allium i høst jeg,etter at jeg hadde dem for første gang i fjor og ble så glad i dem at.Herlige blomster som er et festlig innslag i hagen,til og med mamma kjjøpte seg etter at hun såg dem hos meg :)
    Bra det ikke bare jeg som er helt hagefolkusert for tiden.Jeg planlegger og tenker og grubler,og nå har jeg oppdaget "Design min hage "på tv med Alan titchettellerannet - har du sett det??? Veldig kjekt ,men det blir sene netter hihi.Jeg ser det poå opptak da.
    ELlers hadde jeg jo egentlig tenkt å så de første frøene nå,men har noen såjord og torvbriketter tror du?NEI:Grrrrr....men skal gjøre et forsøk på gartneriene rundtom,Har så mange Blodbeger frø og ettersom jeg har fått råd om skal de både såes tidlig pg i torvbriketter/Såjord.
    Juleroser ja.Har et par i hagen i bedene....men kunne tenkt meg i krukker rundtomkring også men det blir vel for kaldt for dem kanskje?Fant nettopp så mange fantastiske arter på Pinterest,trodde jeg skulle dåne.Må helt klart utvide sortimentet der.Den rosa din var fantastisk fin...helt klart umulig å gå forbi uten å kjøpe :)))
    Det blir nok maaange fristelser fremover!!!!
    Så fint det kommer til å bli i bedene dine - som vi gleder oss til det spretter ut ikke sant :))))
    TOveklem .)

    SvarSlett