fredag 6. november 2015

Lønn for "strevet"........

Ikke for det,
jeg synes ikke hagearbeid er noe strev,
det er bare for knapt med tid
og for mange ting 
jeg har lyst til å gjøre.

Selv om jeg gleder meg til å pynte
til advent,
er det stor stas
å fremdeles kunne plukke inn
buketter fra hagen.

 Det er fantastisk å kunne finne
så mange sommerblomster
i begynnelsen av November.

 Revebjeller har jeg ikke hatt
på denne tiden før,
tror de har sådd seg
og rukket å komme frem i høst.

 Cosmosen er jo vanlig å ha helt til frosten kommer,
de hvite har stått så fint,
tusen takk for frø,
nå har jeg samla en haug med frø selv.

 De ville prestekragene
 har også kommet for andre gang,
det samme gjelder blant annet kløverblomstene.

 I begynnelsen av uka
var det et par dager med nydelig sol,
herlig å rekke hjem fra jobb mens den enda var oppe.

Her jobbes det mot julemarked.

 Nå står denne lua til tørk etter toving,
sammen med mange andre luer.
Julemarkedet disse skal være med på
er allerede neste helg!

Deilig med sånne solfylte dager,
rein bonus til November å være!
( Upps, "noen" må visst pusse vinduer snart......)

I dag er det yr og tåke,
men utrolig koselig det også.

Nå er det helg,

jeg håper din helg blir av det hyggelige slaget!

Klem fra Signe.

1 kommentar:

  1. Underbara blommor och vilken vacker veranda du har! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett