mandag 26. oktober 2015

Nytt "hjørne" på kjøkkenet.

Det har vært et par vellykka turer
med god fangst 
hos bruktbutikker i Danmark
i høst.
Jeg har kikka etter et lite bord en stund,
og i høstferien stod det bare der,
i en brukt-og antikvitetsbutikk,
sånn midt mellom Lønstrup og Løkken,
(tror jeg det var.)

 Nå har jeg fått meg et koselig hjørne i kjøkkenet,
her kan det bedrives både det ene
og det andre.

 Bordet var grønt og fint,
men litt feil i fargen.

 Da var det bare å male,
det var et perfekt vær å stå og male i ute.
Deilig, når vi ikke har verken garasje
eller uthus.
Hylla har stått på vent en stund.

 Dette bordet var brunt og stod i stua, 
der står nå det "nye grønne bordet",
som ikke er grønt lenger.

Jeg hadde egentlig tenkt å dele dette på langs,
så det ble mer som et konsollbord,
fant ut at jeg ville prøve det som det var først,
så får vi se......

 Her har noen av de nye bruktfunnene fått plass.

 Endelig har "nærbrukten" åpnet igjen!
Den ligger ikke lenger ved siden av matbutikken,
men det blir nok noen turer der likevel...
Både vekta og Årets saga
av Elsa Beskow
fant jeg der.

 Jeg har lenge hatt lyst på en vekt
til å sette en blomst på,
denne passet perfekt,
synes nå jeg.

 Det er blitt et riktig så hyggelig hjørne
av kjøkkenet,
det kan også fort bli
et bord til pusling og lek for lille Linnea,
sånn etterhvert......

Og her har også mine kjære kopper
med Elsa Beskow-motiv fått plass,
de gir bare så mange
hyggelige minner
og assosiasjoner,
for ikke å snakke om
lokkefatet
som er det samme som serviset fra barndomshjemmet!

Ellers går det en del
i forberedelser til julemarked
om kveldene nå.

Håper du også hygger deg i høstkvelden!

Klem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Bonjour chère amie,

    Remarquable cette petite table ! Une seconde vie réussie !...
    Merci pour ces jolies photos.

    Gros bisous ✺ ♡ ✺

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig, og sikkert lurt og praktisk! (Men kommer gubben ut av døra til hagen? - brum, brum?)

    SvarSlett
  3. Kor fint det blei med bord og hylle i same stil.
    Og DEI flotte loppefunna du har.
    Kjempelekkert !

    SvarSlett
  4. Dette likte jeg skikkelig godt, så utrolig koselig krok det ble <3 <3
    Har et bord jeg må male jeg også, ligner litt på ditt.Bordplaten er ødelagt og lite fin så tror det blir finest malt :)

    Takk for inspirasjon!

    Klem Bente

    SvarSlett
  5. Kjempeflott!
    Passet jo så fint sammen bordet og hyllen som hadde stått på vent:)
    Og koppene med Elsa Beskow...sååå fine:)
    En krok til å trives i dette:)

    SvarSlett
  6. Jättefin och mysig hörna där! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Varm höstkram,
    Titti

    SvarSlett
  7. Kjempefine skatter du fant !
    Utrolig kjekt med loppis i Danmark 😃

    SvarSlett