lørdag 3. oktober 2015

Høstferie.

Dette må være tidenes høstferie her i sør,
endelig kom sommeren!
Fantastisk!
Vi dro til Danmark første delen,
(jeg lengter alltid til Lønstrup på høsten),
leide oss et sjarmerende gammelt sommerhus.


 Deilig morgenstund med kaffe og strikketøy,
fint å stå tidlig opp,
se på soloppgangen og ikke skynde seg.


 Med blomster på bordet
i herlig keramikk fra 70 tallet.
Det var litt småkjølig på morgenen,
tilfeldigvis kom vi over en butikk
som solgte deilige vattepper til halv pris!
Da var jo saken klar!

 Mange morsomme lamper i hytta.

 Et koselig hjørne med enda en original lampe.

 Det er så gøy å kjøpe blomster i Danmark,
de koster jo bare en brøkdel av hva vi må gi.
Vi stopper også alltid ved de små bodene som er satt opp langs veien,
mye godt å finne der.

 Jeg var også på Maileg-jakt,
vi har ikke lenger noen forhandler i Kristiansand,
dette skjønner jeg ikke helt......
Men i Lønstrup har de en skikkelig "godtebutikk".

Kurvmøblene fant jeg på loppis til en tier,
jeg fant også mange andre flotte bruktfunn,
de viser jeg siden,
skal ut og fortsette malingen på et av de.....

 Herlig nå som jeg har lille Linnea som alibi,
kunne ikke stå for denne lille kaninen og stolen!

Hvis noen av dere kan gi meg noen tips om hvem som forhandler Maileg i Norge
blir jeg veldig glad!


Vi bodde helt på toppen av skrenten,
ikke så mange metrene igjen,
før eller siden vil vel denne hytta også havne utfor......
Veldig spesielt og dramatisk landskap.....

Vi kunne nyte de mest fantastiske solnedgangene.


Så snudde vi oss,
og der hang den flotteste månen!

OK, jeg driver ikke bare og ferierer,
men perioden hjemme har vært så travel
at det ikke har vært tid til blogging,
håper på en bedring på det.
Det ser også ut som PC en min synger på siste verset,
der må jeg nok snart ta en beslutning.

Det ser ut som vi får nok en herlig høstdag,
oktober i sandaler og knebukser er ikke verst!
(Det var så godt vær i Danmark at jeg måtte ta saksa fatt og ordne meg et par knebukser!)

Ønsker nye følgere hjertelig velkommen!

Håper du også får en fin lørdag!
Klem fra Signe.



4 kommentarer:

  1. Oij, for ei koseleg hytte med mange fine detaljer !
    Og den flotte utsikta til alle kanter.
    Sist eg såg Maileg var det i Ålesund, veit ikkje om der
    er forhandler fortsatt...

    Fin helg vidare frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Å søte Signe
    dette hørtes koseligt ut
    for en herlig hytte
    full av sjarm
    håper pc holder
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Så fint och mysigt hos dig...höstigt och skönt! Åh vilken fin bild på månen - magiskt...
    Önskar dig en glad tisdag och kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  4. Det er herlig i Danmark og for en flott utsikt dere hadde- fantastisk :) Hi hi...så det ble varmt for deg ja så du måtte designe deg et par kortbukser. I oktober er det veldig ok, og er så bra vi har hatt fine uker nå, her i Norge også.

    Lykke til med pc og alt det der og ønsker deg fine dager :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett