torsdag 23. juli 2015

Sommer + filler = sant!

I år er visst det mamma kalte
en blåsesommer!
Der søstrene mine og jeg vokste opp,
 var det enda mer værhardt enn her.
Når sydvesten satte inn
var det nesten ikke mulig å være ute.

Her jeg bor er det nesten alltid mulig å finne en lun krok,
(det er ikke få sitteplasser vi har).
Det er alltid koselig å sitte
og høre vinden ule
når en selv sitter sånn noenlunde i le.

Det er så som så med strand-og badelivet her i år,
men det er jo mye annet gildt å ta seg til også.

Sommer og filler,
det hører sammen for meg.

 Det er så herlig å farve sengetøy
som skal brukes til å veve av,
det hører sommeren til for meg.

Blått slår aldri feil.

 Jeg er så glad for mitt tørkestativ,
det fikk jeg til bursdagen min i fjor,
da ble jeg veldig mange år!
Men pytt!

Det er plassert 
bak i den mest ville delen av hagen,
ved siden av "hønsehuset".
Der har vi ikke høner,
men jeg har vev og symaskin 
og alle andre gilde saker.

Det var opprinnelig et lite gammelt fjøs der,
så bygde vi et litt større rom
for bl. annet å få plass til veven.
(Ja, jeg er ganske heldig!)

 Ho, ho,
hos oss er det blomstene som er som
 "linselus"!

Revebjeller er noe av det fineste jeg vet,
nå er den sesongen over for denne gang, 
 nå sprer jeg frø rundt omkring,
så kan vi vente spent på neste sesong.

 En liten "jungel" på vei fra tørkestativet.

Hostaen trives bak bua.
Storknebben er så søt,
men lite ante jeg om hvor vanvittig den sprer seg,
den blander seg inn overalt,
den må virkelig passes på......

Så om ikke sommeren er så varm i år,
er det mer enn nok å ta seg til hos oss,
jeg skal nå ha en god økt i hagen
også i dag.

Ønsker deg en fin dag!

Sommerklem fra Signe.


3 kommentarer:

  1. Herlig sommerstemning :)
    Hilsen Christiane

    SvarSlett
  2. Herlig!!
    Tenk å sitte i "Hønsehuset" og veve...vokste opp med bestemors vevstoler og er så heldig å ha arvet de,men hvor skal en ha de...så store og ruvende..håper en dag det blir et fint sted:)
    Nydelig sommerstemnig i innlegget ditt:))

    SvarSlett
  3. Ja det er det fineste tørkestativet som finnes :) Og det er så nydelig hos deg alt sammen. Når kommer det er program om deg og stedet ditt på tv ? Det hadde vært et flott program.

    Gode sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett