mandag 20. juli 2015

Pasteller og sommersysler.

Ny uke,
nye muligheter,
og 
sola skinner!

I går var det en litt grå men nydelig morgen,
godt og varmt når sola kom litt 
gjennom skydekket.
Ingen planer,
ikke noe jeg skulle rekke,
jeg kunne bare gjøre det jeg hadde lyst til.


Jeg har fått dilla på å hekle runde matter.
Det er jo så gøy,
og det er ikke mangel
på filler her i gården,
jeg har lyst til å hekle mye mer enn det armen tåler......
( Må passe på å gi den litt pause innimellom.....)

 Herlig å sitte ved kjøkkenbordet
i morgenkåpa,
drikke kaffe og hekle,
og se ut på sundet.
Avslappende og koselig.

Det føles riktig å jobbe med pastellfarger nå,
og en kopp som passer i fargene
var ikke vanskelig å finne.

 Jeg bruker både ferdige strimler
og sånn jeg river selv,
bruker det jeg har.

 Jeg er så glad i å blande surt og søtt,
her snakker jeg farger.
Jeg synes det gir mer liv
enn når alt passer perfekt sammen.

Ha ha, 
skulle jeg liksom ha et helt innlegg
 uten blomster!
Jeg rakk ikke å fylle den blå kanna med blomster 
før regnet kom,
men en rosebukett rakk jeg å få plukket inn.
Jeg har de stående i det jeg kaller
"rosevasen" etter tante Betsy,
den er perfekt til roser.
Rosene New Davn blomstrer så flott i år,
de små kommer også for fullt nå,
vet ikke hva de heter.

I dag skinner sola,
da er det mye ute i hagen
som skal gjøres,
 men jeg rekker nok litt tid i sola
på brygga også,
tenker jeg.

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene fra dere!!!

Ønsker deg en herlig mandag!

Sommerklem fra Signe.



9 kommentarer:

  1. Hei!
    Så koselig håndarbeid! Friske sukkertøyfarger passer til sommeren. Virkelig inspirerende. Får jeg spørre hvilket nr. på heklenåla du bruker? Hvor brede er remsene? 1-2 cm?
    Ha en fortsatt fin sommerdag - kos deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen! Jeg bruker heklenål nr.9, remsene varierer litt etter tykkelsen og mykheten på stoffet, ca. 1,5 cm sånn i gjennomsnitt, strechlaken er veldig godt å jobbe med, men det må jo klippes først.... Lykke til!
      Klem.

      Slett
  2. Alt hos deg er herlig vakkert og koselig :) Nydelig håndarbeid-det er du en mester på.

    Hi hi- det ble med noen vakre roser- herlig :)

    Pass på armen din da...

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, tusen takk Monica, her sitter jeg og ser rett ut på stokkrosene, blir glad av sånt.
      Prøver å variere arbeidet ja, armen sier greit i fra.....
      Klem.

      Slett
  3. Hei Signe:)
    Supersøte ryer du lager...får lyst til å ta heklekroken fatt jeg og:)
    Så fint at dine basilikumplanter vokser og at mine tips er nyttige...det er alltid hyggelig å høre:)
    Sommeren er ikke av den varme iår,men vi nyter likevel..godt å ha et veksthus å krype inn i også:)
    Fine sommerdager ønskes deg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja et veksthus skulle gjort seg, håper på neste år.......
      Det er en del hos meg som er tregt i år grunnet våren og den stadige vinden, det er tuslete med "snerlene" i år, de er jo varmekjære, får kose meg med det som blomstrer likevel.
      Klem.

      Slett
  4. Åhhh Signe vilka härliga färger! Känner mig redan piggare efter ditt härliga inlägg...
    Det är verkligen sommar och sol hos dig, både inne och ute!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk Titti, sånn en oppmuntring!
      Klem.

      Slett
  5. Elsker også å hekle slike matter ;o) men nå er det blitt mange små, så har begynt det nøysommelige arbeidet med å lage noen av dem større,men det tar på armene, og er utrolig tungt å ha liggende i fanget!Lykke til videre ;o)

    SvarSlett