søndag 24. mai 2015

Et lite under!

Endelig en dag som ligna sommer,
og endelig orka syrinene
å springe ut,
o herlighet og glede!

Jeg snakker om gårsdagen altså.

 Både synet og duften
er bare herlig.

 Og selv om vi har hatt det kaldt,
er det stadig noe nytt som kommer frem.
Jeg blir så glad
for hver "gamle kjenning"
som viser seg på nytt.

 Jeg synes det er så herlige farger sammen,
den lekre limegrønne marikåpa 
synes jeg er et funn i buketter.

Dette er den ville varianten,
den "tamme" kommer litt seinere.

Det føles som en stor rikdom
å bare kunne gå ut 
og plukke de vakreste buketter,
fint med både vilt og "tamt" sammen.

Jeg har mye vilt å ta av,
klarer ikke helt å holde tritt
med alt som gror,
så får jeg bruke det som best jeg kan.

Jeg har satt en del småplanter
og andre blomster
under tak i dag,
kan ikke huske en 1. pinsedag med så dårlig vær,
vi har hatt fire superpinser på rad....

Men syriner og pinse hører sammen,
uansett.

Nå har regnet gitt seg,
i morgen kan vi se sola igjen,
da er det bare å gå ut og nyte.

Det blir litt ujevn blogging for tida,
det mangler ikke på lyst,
men føler at tida ikke strekker til,
det er så mye jeg har lyst til å gjøre!

Men, kommer plutselig tilbake!

 Tusen hjertelig takk
for alle de hyggelige kommentarene dere gir meg,
de setter jeg veldig stor pris på!

Fortsatt fin pinse!!

Klem fra Signe.

6 kommentarer:

  1. Åhhh så nydelig vakkert :) Nå fortjener vi en lang periode med sol. Den ene dagen var etterlengtet. Så herlig med Syriner- nå har jo ikke jeg det lenger. Marikåpe er så fint :) Skal på Plantasjen i dag å kjøpe jord til beddene og da skal jeg ta med en eller to Marikåper- takk for påminnelsen !
    Bildene dine er nydelige og de gjør så jeg fremdeles tror på at det blir sommer i år også :)

    Ha en fin dag Signe

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Så fin en sommerbuket :) Jeg elsker disse måneder hvor vi kan fylde vores vaser med blomster fra den vilde natur, grøftekanten og haven :)

    SvarSlett
  3. Bonjour chère amie,

    La nature en pot... Quel magnifique bouquet ! En ce moment la nature nous offre une si belle floraison...
    Merci pour l'ensemble de vos belles photos.

    ❀ Gros bisous ❀

    SvarSlett
  4. Ååå som jeg gleder meg til jeg kan gjøre det samme - det er snaaaart!Få litt varme nå så spretter det ut det meste.Nydelig bukett du har laget deg og jeg blir litt misunnelig,men man vet jo at det snart skjer her også så da så.Hva heter de blå med litt sånn buster opp vet du det?Har dem jeg også,det kom snikende en avlegger fra naboen og nå har vi masse,liker dem så godt men aner ikke hva de heter :)
    Og nå gledes det til at jeg kan plante enda mer i alle bedene som venter på "noko godt"!!!!! Skulle visst ha vunnet i Lotto først hihi!!!!
    Og så får man håpe de plantene som har kommet ut overlever - det er en viss fare for både drukningsdød og kuldesjokk !!!
    Men nå er vel det verste gjort????
    Ha en fin ny uke!
    TOveklem .)

    SvarSlett
  5. Ja visst är det en sann lyx att plocka in blommor från trädgården och fylla varje rum med en stor bukett...det är en härlig tid nu.
    Ha en glad vecka!
    Kram Titti

    SvarSlett
  6. For en fantastisk bukett=) Syrin er fantastisk, og de lukter også veldig godt=) Vibeke

    SvarSlett