søndag 5. april 2015

Påskemorgen på kjøkkenet.

Enda en herlig morgen,
riktignok uten den klare sola,
men en antydning gjennom skydekket.
På kjøkkenet er påska blå,
mange fine lyse nyanser.

 Deilig å sitte her 
med en ekstra kopp kaffe,
og filosofere litt,
og la dagen sakte begynne.

 Påskeharen har kommet med noe godt.......

Jeg er så glad i den gamle
sjokoladeforma mi,
jeg fikk den av en god venninne og kollega
for mange år siden.
Den er en skikkelig skatt.

 De fleste påskeegga hos oss er bare til pynt,
til gubbens stadige skuffelse,
men noe godteri er da kommet frem.

 Minipuselabber med søte små egg,
begge deler hører jo til 
i våre påsketradisjoner.

  I år måtte vi feire påske uten " Anton Berg",
men jeg fant de lekreste små egg hos Åhlenes,
nydelige å se på,
gode var de også.

 Små søte egg malt i blått,
de lå der og venta på meg hos Rema 1000!

 Og noen var attpåtil prikkete!
Klart jeg måtte ha de.

I vinduet henger litt pynt i naturfarger,
koselig med litt i vinduet også,
det har jeg ikke hatt før.

Nå har det sneket seg inn litt tåke i sundet hos oss,
det passer jo fint til kveldens krim......

Og i morgen melder de sol igjen,
da skal jeg virkelig nyte 
den siste dagen i ferien!

Håper du får en fin kveld!

Klem fra Signe.

1 kommentar:

  1. Koseleg påskebord, eg likte så godt fargane på emaljekanna og lysestaken. Veit du kvar ein kan få tak i slike emaljekanner?

    SvarSlett