søndag 15. februar 2015

Hjelper våren.......

Joda,
 det er vårtegn å se,
det kommer stadig frem flere snøklokker,
jeg har talt 11 erantis,
og 1 liten gul krokus!
Og flere av julerosene er godt i gang.

Det blir stadig litt lengre lyst,
det er så deilig!
I dag har vi hatt et veldig surt vær,
en antydning til fastelavensrie,
men heldigvis ikke 
sånn som vi trenger skuffe....

Da var det herlig å kaste
litt av vinterpynten
som har stått i pottene ute
siden advent.

 De små påskeliljene 
lyser så fint opp.

 Jeg putter litt bergflette innimellom,
det er fint med litt ekstra grønt.

 Jeg vet det er tidlig,
men det er sånn omtrent
 på denne tida jeg gjør det hvert år,
hittil har det gått helt fint.
Foreløpig er det bare to potter 
som henger på veggen ved siden av inngangsdøra,
det er så koselig å bli møtt av disse
blide, gule.
Jeg lot de stå inne og springe litt ut,
resten kan de ta ute.

Litt vår koster vi på oss inne også,
når disse er avblomstra
skal de rett ut i jorda i bedet.
(Også får vi bare fylle på med nye....)

Nå er det fastelavensboller som gjelder,
nå er de nok bare sånn passe lunkne.....

Noe så herlig som nybakt gjærbakst,
oj, oj.....

Ønsker deg en flott søndagskveld!

Klem fra Signe.


6 kommentarer:

  1. Så herlig med sånne vårtegn. Her ligger snøen god og dyp enda.
    Fint å se de herlige vårtegnene rundt omkring lenger sør og vest i landet.
    Gjør at jeg gleder meg enda mer.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Vad bra att du hjälper till att locka fram våren med påskliljor och pärlhyacinter. Gult gör mig glad!
    Ha det så gott
    Anette

    SvarSlett
  3. Jeg begynner å blir så utålmodig etter vår- og den herlige vårstemningen det er hos deg :)
    Vi må jo bygge platting/terrasse også vi før vi får sådd noe. Håper den blir ferdig i løpet av mai måned. Syntes du jeg skal så stokkrose frøene på plassen eller spire de frem inne først ? Så er det om de kommer i år eller neste år...

    Ha en fin uke :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Underbara bilder! Härligt med vårblommor nu, precis vad man behöver...
    Visst blir man glad av gula blommor!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  5. Å, sånne deilige vårbilder! Midtveis i februar, nå ser jeg håp!

    SvarSlett