tirsdag 27. januar 2015

Litt "nytt"................

Vi holder ikke på med oppussing for tida,
okay,
 jeg har noen planer,
men,
 det må drøye litt til.
(Har ikke helt "gøtsen" så lenge det er vinter.)

Så det er ikke mye nytt sånn sett
som har skjedd her i det siste.

Men litt "nytt" har det kommet.

 Det er plansjen fra bibelhistoria
der Jesus stiller stormen
på Genesaretsjøen.
Jeg fant den i en bruktbutikk i Hjørring,
en bruktbutikk jeg ikke hadde oppdaga
før i høst!
Sjokkerende!
Også ligger den midt i byen,
ved siden av Metropol!


 Jeg tilbrakte mye tid av min barndom
på bedehuset hjemme,
denne tegningen er akkurat så dramatisk
som vi opplevde det 
da vi historien fortalt.
Gode barndomsminner.

Også se de nydelige fargene,
jeg tenkte at den ville passe fint inn ved sjeselongen.


 Hylla er etter farmor
og samlingen med Kongelig Dansk
er etter svigermor,
følte at plansjen passa inn i sammenhengen.


Også henger klokka som foreldrene mine fikk i bryllupsgave
ved siden av,
det er blitt en sånn "minnekrok" nesten.
Det er en deilig krok
fin til lesing og til en middagslur.

Ellers fungerer sjeselongen også fint
for lille Linnea
 når hun skal ligge og sprelle litt,
og kanskje få en ny bleie.....

Jeg liker tanken på
at ikke alt vi har er nytt,
godt å tenke på
at sakene er godt brukt av andre
og at de har en historie.


Nå klarte jeg et helt innlegg uten blomster,
puh, det holdt hardt,
men det kommer jo en dag i morgen også!

Ha en fin tirsdagskveld!

Klem fra Signe.

8 kommentarer:

  1. Hallo søte Signe:)
    å dåne så herlig,nydelige farger
    di to ytterste putene dine er virkelig WOW
    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Bonsoir,

    Un très joli billet accompagné de belles photos.

    Gros bisous ♡

    SvarSlett
  3. Disse gamle plansjene er flotte! Og du verden for ei fin samling du har av gamle ting. nydelig minnekrok. Takk igjen for at du husket meg med englene!

    SvarSlett
  4. Takk for info om hva blomstene heter. Er så greit med bloggverden for det er alltids noen som vet det en ikke vet sjøl. Jeg liker å kunne navn på blomster så nå har jeg lært noe nytt i dag også. Måtte le når jeg så du var stolt av å lage et innlegg uten blomster. Kan absolutt kjenne meg igjen der. Blir mye blomster og lys hos meg også, for å si det sånn. Hi hi.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Så fin den gamle plansjen var og det passet jo så godt inn med resten av interiøret! Den sorte runde puten var flott! Så skjønne bilder du la ut i forrige innlegg også!

    Ha en fortsatt fin uke :) Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Nydelige ting - fin stemning og ubetalelige farger..:) - men masse blomster her da!!! - på pute og 6 vaser...;) Klem

    SvarSlett
  7. Så fint du har det och planschen är verkligen fin...kuddarna med! Ja så mysigt hos dig.
    Alltid så härliga inspiration att kika in till dig...
    Ha en skön kväll!
    Kram Titti

    SvarSlett
  8. Neimen. enda et innlegg jeg ikke har fått med meg. Jeg må sannelig ha sovet i timen. Veldig fint dette også :-)

    SvarSlett