torsdag 4. desember 2014

Vintermorgen.

Vi fikk en skikkelig bonusdag,
litt frost,
fullstendig vindstille
og klar sol!

Og fridag,
klar til å nyte
 den vakre dagen!

 Med en så vakker soloppgang
måtte jeg bare ut......

 Fargene skifter fort....

 Her er huset med rim på taket
og rim i gresset,
ikke daglig kost hos oss i år.

 Jeg synes det er så koselig med fuglenek,
jeg har satt det opp
så vi kan se fuglene fra spiseplassen.
Før pleide jeg å knytte
brede røde stoffremser
rundt neket,
det tok seg godt ut
men fungerte som fugleskremsel,
og det var vel ikke meningen?

 Med gran, einer, furu og kristtorn
blir det vinterfint i krukkene,
alt funnet i skogen,
bortsett fra kristtorn
som jeg har i hagen.
En lyslenke gjør det ekstra koselig.

Denne krukka står utsatt til
for vind og vær,
ny av året,
 håper den er tung nok.
(Jeg klarer ikke å løfte den når den er full av jord.....)

 Det begynner så smått
å "jules"
i inngangspartiet også.

 Koselig stemning....
Julegardinene er på plass.

En liten julegran,
kanskje skal den få komme inn etterhvert.....

Til venstre står en eukalyptus jeg har planta i potte,
har ikke prøvd det før,
lurer på om den tåler å stå ute?
Noen som har erfaring med dette?
( Det står på lappen at den tåler lett frost, men hva er egentlig det?)

Nå har vi hatt sol og oppholdsvær i to dager,
da tar vi en dag med regn i morgen,
så er det håp om sol til lørdag igjen.

Vi får være glade 
for de gyldne dagene vi får innimellom,
så får det bli opp til hver enkelt av oss,
å gjøre gråværsdagene
litt gyldne de også!


Jeg må få si 
TUSEN TAKK
for alle de hyggelige tilbakemeldingene,
de er med på å gi hverdagen litt forgylling.

Klem fra Signe.

2 kommentarer:

  1. Så flotte bilder du fikk tatt idag! Koselig stemning i hagen din med julelys og pynt:) Jeg har hørt at vverg-eukalyptus tåler ned mot minus 18, men har ikke prøvet den ute selv. Jeg tipper lett frost er alt under 5-7 minus. Her er det ventet snø i helgen, håper det blir liggende:)

    God helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Så fantastiske bilder du har tatt!!
    Deilig med det fine været vi har hatt et par dager nå:)
    Ønsker deg ei fin adventshelg.
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett