søndag 23. november 2014

Stemning.

En måned til lille julaften,
her høljer det ned,
synes ikke det har lysna i det hele tatt i dag.

 Da er det koselig
å tenne mye lys inne.

Jeg er så glad i den store kobberlykta,
der er det god plass
til både lys og pynt.

Nå har jeg satt inn:
Kobberfarga lys,
små glass-sopper i kobber og hvitt,
kongler og never,
enda ikke helt jul,
 bare litt...

 Et granateple gir litt farge,
små orrekongler er veldig dekorative,
også den lille soppen.

 Fine neverstjerner,
kjøpt på Kremmerhuset,
resten er plukka i skogen.
Jeg skulle gjerne vært ute og henta litt mer i dag,
men,
i dag var det mer fristende å være inne.

 Hvis en er så heldig å ha noen en kjenner med lerk,
har en alltid den fineste pynten 
innen rekkevidde.
Jeg var så heldig
å få med meg en del fra en av mine søstre i går,
herlig!
Takk og takk!

Furu gir meg alltid julefølelse.

Å plukke furukvister for mamma,
( i vind og regn),
er noe som hører min barndoms jul til.

Ikke for det jeg er så glad i regn til jul,
men det var ofte sånn det var,
og julestemning
ble det likevel!

Så nyplukka furukvister med regnvåte kongler
gir meg en god følelse,
og masse gode minner.

Og neste søndag,
da tenner vi det første lyset,
kanskje det blir for den lille som kommer snart.............

Jeg ønsker deg en fin søndag!

Klem fra Signe.

4 kommentarer:

  1. danke für die inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie

    SvarSlett
  2. Så stämningsfulla bilder!! Visst är det en härlig tid nu fram till jul :) Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  3. Kongler er fint altså- jeg fant et lerketre i høst og "stjal" med meg et par grener. Det var ikke i noen privat hage. Ja har sett det på teksten din at du bor i et hus fra slutten av 1800 tallet- der oser det av sjel ja :) Du har det helt nydelig. Men klart det er mer jobb også med gammelt enn nytt.
    Er så spent på møbleringen jeg i det nye huset vårt- for det er jo 40 kvm mindre i boligareal.

    Ønsker deg en fin uke Signe :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Så flotte julestrømper du hadde laget, det var skikkelig kreativ gjenbruk av stoffer og broderier. Lys og kongler det gir herlig førjulsstemning. Hvis du fortsatt er interessert i sukkersekkene mine kan du bare sende meg en mail på bekkskog@gmail.com.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett