torsdag 20. november 2014

Redesign i julens tegn.

Jeg er så glad i gamle broderier,
det er stadig litt å finne på bruktmarkedene.

Litt gamle julebroderier
har nå fått nytt liv.

 Det har blitt noen julestrømper i år,
her en i rødt og hvitt.

Jeg har brukt hvit lin,
hvite blonder
og et broderi i rødt og hvitt.

 Så plusser vi på med kroklisser
og gamle perlemorsknapper,
da synes jeg det ligner jul.

 En litt annen variant,
små pomponger er også fint.
En julestrømpe kan jo godt bare henge til pynt,
den trenger ikke være fylt med godteri,
(ikke hele tida.....)
Og de er slettes ikke bare for barn!

 Her en skikkelig snøfylt variant,
lys grå lin
og broderi av den nedsnødde hytta,
blonder, pomponger og prikkebånd,
alt for å få den rette vinterfølelsen.

Da jeg sydde denne
hørte jeg på lydbok fra den finske vinterkrigen,
det ga absolutt den riktige vinterfølelsen.
( Boka het "Hoggerne", skrevet av Roy Jakobsen,veldig fin bok.)

 Et lite grantre har fått plass på tåa.....

 Dette er en variant
med litt "folklorefølelse",
dette har jeg prøvd å understreke med de røde pompongene...

 Bak er den bare hvit 
med blondepynt,
tenker at den kan brukes 
på begge sider.

 Alle julestrømper
trenger ikke være sånn superjulete,
dette er en litt munter variant.

 Det er dette jeg synes er så gøy,
å sette sammen forskjellige
stoffer, bånd og broderier,
håper det inspirerer flere enn meg......
Sånt kunne jeg holde på med i det uendelige....

 Denne er jo superjulete,
men av den mer humoristiske sorten,
broderiet var opprinnelig en gammel bretthenger.....

Broderier er noe jeg også bruker
til mine kjære engler,
jeg koser meg skikkelig når jeg lager disse.

 Morsomme og originale farger i en gammel juleduk.......
( Denne bruker jeg med omhu, alt skal nyttes, tenker at denne finnes det bare en av......)

Med denne engelen
vil jeg ønske deg en herlig helg!

Håper du også er inspirert,
og koser deg med dine sysler!

God helg!

Klem fra Signe.

10 kommentarer:

  1. Så fine strømper! Hoggerne er skrevet av Roy Jacobsen, enig i at den er veldig fin! Klem fra Randi

    SvarSlett
  2. sooo süß!!! danke für die inspirationen!!! einen schönen abend wünscht angie

    SvarSlett
  3. Kreativt altså Signe, fantastisk flink er du :)

    SvarSlett
  4. Åååå ,du lager så mye lekkert Signe:) Lykke til på julemarked! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Wow, så flotte julestrømper :) Så fine dei blir å ha til pynt.

    SvarSlett
  6. Så herlige!
    Har du funnet alle disse broderiene på brukt markeder?
    Jeg har også sydd slike engler men det er noen år siden. Kanskje jeg skulle ta meg en tur ut på bruktbutikken for å se etter broderier og sy meg noen nye engler i år, det hadde vært koselig.

    SvarSlett
  7. Så flotte strømper og engler. Ulike og fine på hver sin måte! Ser at du har kost deg med alle detaljer og sammensetninger. Nå er det engletid hos meg også, men en strikket variant det da :) Ønsker deg en god og kreativ helg!

    SvarSlett
  8. Så flotte. Både engler og strømper :) Ønsker deg god helj

    SvarSlett
  9. Så utrolig masse fint!!! Flinke du - dette ble jeg skikkelig inspirert av - takk:)

    SvarSlett
  10. Wow, de var virkelig flotte :-) Har lenge hatt lyst til å lage noen redesign-julestrømper men det har ikke blitt noe av enda. Har ikke kommet lenger enn til å klippe de, må se å få sydd litt en dag. Dine var virkelig til inspirasjon. Superfine :-)

    SvarSlett