onsdag 12. november 2014

Novemberstemning.

Snart midt i November,
vi har en rar blanding
 av høst og vinter,
 med et lite hint av seinsommer.

 Ikke mye liv i denne "sommerfuglen" her,
( ikke så mye vits i solcellelys nå heller.....)

Dagens ekte novemberhimmel,
den har kledd seg i  gråtoneskalaen,
med nakne greiner fra pæretreet
og skyer som har hastverk.

Dette gir meg koselige vibber......

 På veggen ved kjøkkenet er det fremdeles noen roser som holder stand,
det er enda flere knopper......

 Dette må være årets siste bukett med cosmos,
( men det har jeg trodd tidligere også...)

I den blå timen
sitter en hverdagsengel på kjøkkenet
og vokter de aller siste blomstene av de røde pelargoniene.
Ja sånn har vi det nå.

Ønsker deg også en fin onsdagskveld!

Klem fra Signe.

8 kommentarer:

  1. wunderschöne bilder!!! danke für die inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen abend von angie aus deutschland

    SvarSlett
  2. Herlige blomster!
    Her er det også noen roser som holder ut ennå, men de blir fryktelig slitt av vinden. Tenk at du har cosmos ennå, og så synes jeg det ser ut som en honningknoppurt i buketten? De blomstrer flere ganger i sesongen hvis man bare husker å klippe dem ned og er både anvendelige og flotte:)

    SvarSlett
  3. Bonjour chère amie,

    Cette année nous n'avons pas encore eu de gelée ce qui fait que nous profitons plus longuement des floraisons...
    Merci pour le partage de vos jolies photos.

    Gros bisous ☼

    SvarSlett
  4. Tenk at du har så nydelige blomster ute enda! Ønsker deg en riktig fin novemberdag :-)

    SvarSlett
  5. Heisann Signe!!!
    Vet du...jeg trodde jeg var kjempesmart og strødde noen av frøene fra denne sommerens Cosmos i krukken den stod i,for å se om den selvsådde seg til neste år.Og hva skjer så?Joda,for et par dager siden da jeg var på altanen og luftet tepper ser jeg plutselig at den selvsåingen var det fart i,den hadde allerede startet!!!Jeg hadde nå egentlig neste vår i tankene jeg da....men heldigvis har jeg sikret meg masse frø så det blir nok Cosmos på hvert et hjørne,Hihi.Den som har begynt å vokse kommer seg nok ikke langt opp i høyden tipper jeg,men snakke seg om for ivrig plante!!!!!Gøy at du fremdeles har blomster på din,har selv noen sommerblomster det er liv i enda utrolig nok...men for en høst,så langt!!!!!

    Må få takke deg for fine kommentarer,selv har jeg ikke brukt så mye tid på data den siste tiden,kun ett og annet innlegg men lite bloggebesøk.huff det har vært så travelt!!! Håper på litt roligere tider fremover,men det er jo snart jul så det spørs ;)
    Vi får ta en dag i gangen!!
    Har du lyst på hvit Cosmos til våren har jeg utrolig mange frø,send adressen din da så sender jeg deg en pose :)))
    Har bestilt mange nye sorter på nettet som jeg skal sanke frø fra når de blomstrer fra seg neste år,det gledes!!!
    Ønsker deg God Helg i samme slengen,straks Fredag jo!!'
    Toveklem :)

    SvarSlett
  6. Hei SIgne.
    Jeg har fortsatt de to sukkersekkene, så de kan du få kjøpe.
    Bare send meg en mail på bekkskog@gmail.com så kan du få
    kontonummeret mitt og sånt der. Har vært på Storefjell i noen dager nå, og der
    hadde det kommet snø i natt. Så vi måtte koste av bilen før vi kjørte ned igjen i dag. Hos deg blomstrer de siste sommerblomstene enda. Vi har et fasinerende land må jeg si.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  7. Hej!! Åh har du fortfarande så vackra blommor :) Ha en fin kväll. Kram Anna

    SvarSlett
  8. Ja här blommar också min cosmos och mina pelargoner! Märkligt...men snart får pelargonerna åka ner i källaren på vintervila, det är hög tid! Fina bilder du visar...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett