søndag 6. april 2014

Gleder, og litt skuffelser.......

Nå har vi levd i kaos i mange uker, 
deilig da å begynne å komme litt i orden igjen,
skuffer og skap har begynt å komme på plass,
jeg hadde gleda meg til å vise bilder
av den "nye" tallerkenhylla
vi fant på Stumpemarkedet sist helg.
Den var perfekt i størrelsen,
både høyde og bredde,
den passa fint der den skulle henge....
Stor var skuffelsen da jeg skulle begynne å fylle den,
den var helt feil konstruert!
For stort mellomrom til tallerkenene,
jaja, så må "gubben" til å mekke....


 Får nøye meg med å vise bilde av et annet "funn"
fra sist helg,
en søt og helt unyttig liten blomstervase...
Tre små jenter, 
en i blå, en i gul og en i rosa kjole...

 Det vil si,
blomstervaser er jo nyttige og nødvendige saker,
kan jo ikke få for mange av de,
viser den her i kjøkkenvinduet,
blomstene er enda våte etter å ha blitt plukka inn,
scilla og snøklokke,
og de aller første forgelemmegeiene fra hagen...

Tenkte å plassere denne på bestemors gamle toalettkommode,
skal bare male den først,
(den er enda luta),
den skal bli sort,
eller kanskje lys blå???
Jaja, det er mange "vanskelige" saker å ta stilling til.......

Ny uke i morgen,
da skal jeg flytte inn i kjøkkenskapene,
og vi er lovet å se sola igjen,
og  gleder meg til en ny økt i hagen.......

Noe har jeg sådd,
og mer skal det bli, herlig, herlig.........

Da håper jeg du får en fin ny uke!

Klem og gode ønsker fra meg!

9 kommentarer:

  1. Det er så kjedelig når man har gledet seg til noe og så er det ikke som forventet! Håper du får orden på talerkenhylla da! Vasen var kjempesøt:)
    Håper du også får en strålende uke!

    SvarSlett
  2. Så dumt med tallerkenhylla. Godt gubben kan fikse. Søteste vasen jeg har sett. Ha en fin uke. Gleder meg til bilder fra kjøkkenet etter hvert.

    SvarSlett
  3. Ja det er kjedelig når ting ikke er som man har tenkt, godt å ha en handyman da :)
    Fint funn du hadde gjort!
    Ønsker deg en fin våruke :)

    SvarSlett
  4. her har vi også overraskende nok fått sola på besøk igjen og det er fantastisk flott ute - dagens første tur venter! ;)
    Koser meg litt med bloggebesøk først,har vært bortreist i helgen så nå var det lukusdeilig å ta livet med ro!
    Nydeligskjønn vase du har funnet deg,visst er den helt unyttig på mange måter men så lenger den gleder øyet gjør den faktisk nytte for seg likevel,vi trenger litt sånt nemlig!!!
    God ny uke - håper det blir ordnings med tallerkenhyllen,så kjedelig,men har opplevd lignende selv og det er nedtur det!!!!Har en som det måtte bli bøker oppi,men skal ha meg en ny som jeg kan ha tallerkner på rekke og rad i!! :)
    GOd Ny Uke!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  5. HEI :)
    SOLEN TITTER FREM HER OGSÅ I DAG:)
    UFF DA ...MEN JEG ER SIKKER PÅ MANNEN DIN FIKSE DEN
    KOS DEG I HAGEN KLEM ELI:)

    SvarSlett
  6. Så godt mannen kan fikse :) bare å være tålmodig litte granne til- herlig å få orden i skapene igjen, det kan jeg lett forestille meg :)

    Hi hi- ja det er mange valg vi må ta :)

    Ønsker deg en fin ny uke og at det blir som du ønsker deg !

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. Så søt vase, den ville Mamma ha likt ... Kjøkkenet blir sikkert fint likevel!

    SvarSlett
  8. Hei:)
    Så fin vase...nostaligisk og søt:)
    Takk for hyggelig hilsen hos meg:)
    Jeg skal huske på deg når Helleborus får frø,den var ny ifjor og da satte den ikke frø,men iår burde det bli..:)

    SvarSlett
  9. Godt du har en nevenyttig mann da, som kan fikse hyllen :-))
    Vasen var jo kjempesøt da!
    Ha en fin tirsdag, og lykke til med fargevalget ;-)

    SvarSlett