mandag 21. april 2014

En fantastisk påske!

Så har vi hatt den fantastiske påska!
Da været endelig fikk bestemt seg
ble det bare finere for hver dag,
lenge siden vi har hatt en sånn påske,
herlig, herlig!

 Sola stråler,
like vakker om morgenen som om kvelden......
Det er rett før plommetreet blomstrer.....

 Sola nølte jo litt i begynnelsen,
pus hjelper ivrig til med hagearbeidet,
her er det enda mange tomme krukker.......
Blomstene står klar til planting......
Julerosene står kjempefint,
får mange avleggere i år.....

 Så var det ikke lenger noe problem å stå ute og male,
kjøkkenbordet har nå fått mange strøk med lys grå,
skumring, samme som veggene.
Stolene er ikke helt ferdige enda.....
Viser etterhvert.

 Vi tok oss noen fridager i Skagen,
alltid hyggelig å komme til Danmark,
selv om været  var variert,
blomsteroppsatsen kjøpte jeg der i verdens fineste blomsterbutikk,
de har bare fine ting der,
har lyst til å ta hele butikken med hjem......
Har så smått begynt å "flytte inn" i min nye tallerkenhylle,
"gubben" har mekka den, 
så nå fungerer den fint,
 den var også litt vindskeiv,
men det gikk  bra når vi ikke hang den helt i vater....
( Hele huset er skeivt, så det passer fint.....)

 Oppsatsen passer inn overalt,
her sammen med påskeharene fra i fjor
og en "ny" grønn herlighet jeg fant i Skagen.

 Ikke mye kyllinger her,
men en lite prikkete høne har vagla seg i hylla.....

 Små søte Maileg-harer.....

 Litt høner til, eller er det kanskje haner?

 Koselig med glass på hylla,
rakk til og med å pusse vinduene.....

 De vakreste fylte påskeliljer,
disse har jeg kjøpt, har mange forskjellige i hagen,
men er litt gjerrig med å plukke de,
de vil helst stå og blomstre
 for å sikre blomstring også neste år....

 Denne duken broderte jeg for flere år siden,
den må frem hvert år.....

Det ble til slutt litt påske inne også hos oss,
ble litt skuffa da jeg skjønte at vi ikke ble helt ferdige,
men det nærmer seg......

Påska ble flott,
med jobbing inne og ute,
nyting av det fine været,
koselig Skagentur med datter og svigersønn,
familiebesøk både her og på Tromøy,
med andre ord,
akkurat som en flott påske skal være.

Men bloggpausen ble mye lenger enn jeg hadde trodd,
ikke lett å rekke alt,
det skal bli fint med vanlige hverdager igjen også......

Ønsker deg en fin ny uke!
Klem fra Signe.

9 kommentarer:

  1. De fylte påskeliljene dine var skjønne. Forstår godt at du vil sikre blomstring neste år også. Skjærefjøla med høner på var også utrolig søt. Slike fjøler er så sjarmerende.
    Ønsker deg ei fin uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Ja, det har vært en herlig påske! Så fint det blomstrer hos deg, og så mange koselige "påsketing". Jeg har min duk framme også :)

    SvarSlett
  3. Underbara bilder! Jaa vilket väder och vad man längtat efter det:) Ha det fint. Kram Anna

    SvarSlett
  4. Vilka fantastiska foton du bjuder på! Jag som inte firat påsk hemma i min trädgård i år, blir så glad över att få se allt vackert hos dig!
    Kram M.E

    SvarSlett
  5. Så herlige Glimt av nydelige skjærebrett jeg glimter i tallerkenhyllene din.Gamle,gode og skjønne mønster - husker vi solgte veldig mye Hahn & Henne i butikken jeg jobbet i mange år tidligere og serviset er virkelig et tegn på påske for meg :)
    Men du har jo så mye annet herlig påsketegningene og vårlig!Kan ikke si meg annet enn veldig,veldig enig - det har vært og er fantastiske dager!Må bare nytes!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  6. Nydelige påskestemningsbilder hos deg:) Vet litt om hvordan det er å ikke bli ferdig med ting til tenkt tid, men utrolig hva man venner seg til også:))) Og så får vi laaang tid å glede oss på - til det blir ferdig altså;) Klem til deg

    SvarSlett
  7. Så fine bilder! Spesielt likte jeg påskeharene med eggene, skjærfjølene og påskeliljene.Ellers så kjenner jeg selv på dette med å få tiden til å strekke til, både til det jeg har lyst til å gjøre og det jeg har mindre lyst til å gjøre. Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  8. Så mycket fint du visar!
    De små hararna vann mitt hjärta direkt.

    Ha det fint
    /Anette

    SvarSlett
  9. Høres ut som dere har hatt ei superfin påske=) Hagen din ser fantastisk ut, og det gjør det jammen inne hos dere også=) Nyt det fine været=) Vibeke

    SvarSlett