onsdag 23. april 2014

Den første plenklippen.........

Ikke fordi jeg synes det er så gøy å klippe plen,
men fordi det er så herlig med den første gangen i sesongen,
det er noe så nytt og fint og løfterikt over det, 
vi har jo alle årstidens herligheter foran oss,
det gjelder å ta seg tid til å nyte.......
( Dessuten ser en nyklipt plen ganske fint ut!)


 I den nye plenen vi la i fjor vokser bare gress,
men i den gamle delen vokser litt av hvert .....
Denne buketten løp jeg rundt og plukka
før "gubben" kom med klipperen,
både tusenfryd og forglemmegei, 
de hopper rundt som det passer,
jeg har prøvd å "temme" dem,
helt nytteløst....

 De er da bare så vakre........

 I hele oppveksten var forglemmegei den fineste blomsten jeg visste ,
vi hadde den ikke hjemme,
men jeg visste om et jorde der den vokste vilt,
det var ikke få buketter jeg kom hjem til mamma med......

 Det er så gøy når de hopper rundt som de finner for godt,
blir det for mange 
er det jo bare å ta bort.....

Det kommer seg på kjøkkenet,
men å få ting på plass tar tid,
særlig når alt er bytta om,
 jeg må visst bare være litt tålmodig,
( hvor lett er vel det.....)

Bordet er blitt så fint som lysegrått,
det har vært sortmalt helt siden det var pult på den gamle skolen,
( glemte bare å male det)
vi fikk dele en del gammelt inventar da vi flytta i nybygg,
veldig moro å ha sånne ting med historie......

Må bare få takke for alle de hyggelige tilbakemeldingene dere gir meg,
det er bare så gildt!

Og hjertelig velkommen til ny følger!

Håper dere også koser dere med våren!

Stor vårklem fra Signe.


10 kommentarer:

  1. Å ha sånne fine små gledesspredere i plenen er jo bare flott.
    Veit nesten ikke om jeg hadde hatt hjerte til å klippe plenen jeg...
    Neida, det er som du sier en nyklippet plen er fint.
    Buketten din var helt herlig og jeg kan nesten lukte den gjennom skjermen.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Deilig å klippe gresset for første gang! Det er dessverre litt for tidlig her enda. For en flott bukett du har plukket. Tenk at det er mulig så tidlig! Fantastisk=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Flott bukett fra en flott hage :) Gleder meg til bilder av kjøkkenet etterhvert.
    Takk for kommentarer hos meg :) Ha en flott dag...

    SvarSlett
  4. Så flink du er som har fått klippet gresset- det trengs virkelig her også. Skjønne nydelige blomster. Jeg sådde en masse forglemmegei det vi bodde før og de vokste uhemmet. Moren min skulle se til hjemme for oss og når vi kom hjem hadde hun luket bort alt- at det går an å kalle denne vakre blomsten for ugress.

    Nydelige farger i buketten din :)

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Så nydelig bukett fra den fine hagen din .
    Jeg elsker å klippe plenen og har allerede klippet den 3 ganger ..
    Har en håndklipper som er min beste venn...koser meg med den .
    En deilig tid vi har nå .
    Ha en fin helg !
    klem fra Anne

    SvarSlett
  6. Kan du tenke deg noe herligere enn duften av nyklipt gress?
    Har klipt den to ganger og nå må jeg få tatt den på det andre huset også:)
    Forglemmegei er bare aldeles nydelige. Fargen på blomstene er så fin!!
    Nydelige bilder du har tatt av bukettene. Så herlig å kunne finne så mange fine blomster i plenen:)
    Ønsker deg ei riktig god helg!!
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett
  7. Nydelige blomster og vakre bilder :-) Og jeg liker også å klippe plenen og faktisk vaske opp (på hytta). Det gjelder å finne kos i det daglige :-) -God helg :-)

    SvarSlett
  8. Så nydelig bukett du har plukket,elsker markblomster,og de aller første gir jo ekstra lykke!!!! Og jeg skal si deg det at jeg til og med første plenklippen er deilig,lukten av nyklipt gress lukter jo sommer!!!! ;))))
    Og det er det best å nyte...neste uke skal det visst bli dårlig vær og sne enkelte steder :O
    Vi får ta det som det kommer,- nyt helgen,nyklipt gress og vårbukett på bordet!
    TOveklem:)

    SvarSlett
  9. Åh vilken vacker bukett! Det doftar vår...
    Önskar dig en fortsatt skön helg!
    Kram,
    Titti

    SvarSlett