torsdag 1. august 2013

"Koppevaksine"...........

For noen år siden kom en av svogerne mine med den treffende bemerkningen til søstrene mine og meg: "dere skulle hatt  koppevaksine  alle sammen".............
Altså, det er vanskelig å ikke komme hjem med nye kopper innimellom..........

 Det var noen kopper fra PIP som stod og vinka på meg i Malmø her tidligere i sommer........


Så fine med små opphøyde pipper..........

 Hadde vel i grunnen ikke plass til de, så da fikk vi gjort noe som jeg har tenkt på lenge.......
Å sette inn kroker i hylla til å henge kopper på..........
Det har liksom mangla noen sånne kroker i den hylla.........
Der stod det et par tekanner fra Green Gate og en gammel madam blå, helt fint med noen kopper som selskap..........

 Se så fin liten blåmeis på den ene sida.........

 Og en annen som jeg ikke har identifisert på den andre sida........

 Og den herlige rødstrupen, ( eller Robin som den heter på engelsk) på den tredje sida..........
Dette er en av favoritt småfuglene mine, vi har et par som besøker oss, jeg kaller bare hannen for Robin, det er strengt forbudt for pus å spise de...........
Koppene passer jo også fint sammen med flere av Green Gate asjettene, fint å blande litt synes jeg.......

 Det står jo litt av hvert annet i den hylla også............

 Er ganske svak for gamle emaljerte ting, denne fine sukkerboksen er kjøpt på loppis i London, fikk den til jul av en niese, fint med folk som skjønner seg på perfekte gaver..........

Disse to fine hønene er også gamle, en er en gave og den andre har jeg kjøpt selv for mange år siden..........
Vekta har vi arvet etter svigermor, sjekk den herlige grønnfargen.....
Det røde emaljerte litermålet er nytt og en gave fra min kjære datter.....
Altså en hylle fylt med nye og gamle skatter, kjekt å ha!

Og bare for å ha sagt det, jeg har ikke fått "koppevaksine" enda, heldigvis.........

Håper vi alle får en fin august!

3 kommentarer:

  1. Mye fint i hylla di,

    Koppevaksine kunne eg vel trengt også!!!? eller nei, det er jo så koselig å ha litt å velge i, og kjøpe litt nytt eller gammelt fra loppis innimellom.

    Tror det er kjernebiter på koppen din, hadde ein sånn på fuglebrettet i vinter.

    Pus har forbud mot Rødstrupe, og Linerle og det meste med vinger, men her ein dag hadde han ein søt liten rødstrupe unge i kjeften. fikk redda den ,, den gangen vertfall, (Å få se hva du har pus, vips der forsvant den gitt, unnskyld pus, eg er så klønete;-)

    Ha ein fin dag, Klem,


    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja jeg er veldig glad for å ikke ha fått koppevaksine, må jo kunne velge kopp etter humøret! Fint, kjernebiter er en fugl jeg ikke kjenner........ Heldigvis er ikke pus så veldig ivrig i fuglefangsten, han er ofte fornøyd med en gresshoppe eller to.......
      Fin dag til deg også!

      Slett
  2. Vi er nok mange som burde hatt Koppevaksine - men så er det jo så mye fint å finne også da. Pip-koppene dine er nydelige, og så masse annet fint du har der i tillegg.
    Ønsker deg en fin fin dag!
    Titti-klem

    SvarSlett