torsdag 22. august 2013

Bare for gøy.........

Hadde en god syøkt rett før skolestart, da fikk jeg sydd noen vesker.
To stykker var på bestilling, men en sydde jeg bare for gøy.......

 Jeg synes det er så gøy å ta de gamle "kitchy" strameibildene og bruke de til noe helt annet, som for eksempel vesker.........
Disse norgesmotivene av den lille stuen finnes i utallige utgaver, de kan bli til de mest muntre vesker......
De må ikke på noen måte tas alvorlig............



 
 Forsida er av bare broderiet, men baksida har jeg sydd av en sterk og god tvill i bomull. Lomme med glidelås er praktisk , fint til nøkler og busskort...........


 
 Jeg har sydd borrelås inni som lukning, den søte og gamle blomsterknappen er bare til pynt........


 
 Inni er den foret med bomullsstoff, lommene er i et annet mønster så de skal være lette å finne......


 
Min egen merkelapp må selvfølgelig settes på...........
Innimellom bestillinger er det ekstra gøy å lage noe bare fordi jeg har lyst..........

Jeg har planer om å sy mange flere vesker utover høsten, det vil jo komme julemarkeder smått om senn...........

Herlig å ha maaange planer og ideer å ta av, det er bare tida som det er litt for lite av..........
Og jammen er det snart helg igjen......

Ha en fortsatt fin kveld!

2 kommentarer:

  1. Hei, sitter å blar igjennom bloggen din, utrolig koselig :) veska var bare knallfin! Må si den falt i smak. Gøy å bruke gammle broderier på nytt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så koselig å høre! Ja, jeg koser meg veldig med de gamle broderiene.

      Slett